چشم به راه

نامیرا

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹ ب.ظ

سلام

نامیرا کتابی که باید خواند! هر چند دیر شده باشد!

از بسیاری از دیالوگ ها، می توان فلسفه هایی که آن روزگار بافته می شده است را یافت. نویسنده خیلی خوب موقعیت فکری و اجتماعی جامعه آن زمان را شناخته و خیلی هم خوب توانسته است انتقال بدهد. برای مثال جبر گرایی مورد نیاز حکومت اموی کاملا قابل برداشت است. از طرفی فضای غبارآلود و فتنه گون کوفه را نمایش داده است. و سختی تصمیم گیری در این شرایط و همچنین وجود و اثر دخالت خواسته های نفسانی در تصمیم گیری ها، به صورت غیر مستقیم و چراغ خاموش در قالب داستانی کاملا گیرا و لایق دنبال کردن، به مخاطب منتقل می شود.


و شاید جالب ترین جمله از این کتاب:

«و اما من! هرگز برای امام خویش تکلیف معین نمی‌کنم، که تکلیف خود را از حسین می‌پرسم. و من حسین را نه فقط برای خلافت، که برای هدایت می‌خواهم. و من... حسین را برای دنیای خویش نمی‌خواهم، که دنیای خویش را برای حسین می‌خواهم. آیا بعد از حسین کسی را می‌شناسی که من جانم را فدایش کنم؟»


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۷
مهدی غلامی

معرفی کتاب

نظرات  (۴)

۲۷ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۴۱ علیرضا مهری

سلام

هنوز فرصت نکردم بخوانمش

گویا فاصله است بین تاریخ انتشار و تاکید آقا بر خواندنش

دلیلش را می دانید؟

یاعلی

پاسخ:
سلام
بخونید حتما
خیلی فرصت نمی خواد برا ما که با دو سه حمله تصرف شد
در مورد تاکید آقا، هم
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۵۰ امید زکی زاده
خوبه واقعا
دقت بالایی توی نوشتن بوده که معلومه
من پارسال خوندم
شاید باز هم بخونم...البته اگه بابانظر تموم بشه!!!
پاسخ:
سلام
بابا نظر من که تموم نشد!
رفتم بعدی ...
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۵۵ میرساجد سیدموسوی

سلام علیکم

امید است دعامان بکنید

پاسخ:
علیکم السلام
...
سلام
گذری به این وبلاگتون سر زدم. کتاب خوبی هست.
یادمه یه بنده خدایی یه جمله ای در مورد کسی که کتابی رو غرض میده و نفر دومی که کتاب رو بر میگردونه میگفتین! :)))
موفق باشید
پ.ن: بی خود این جا برای خودتون بال بال نزنید! اگه بار نخوره نمیام این طرف ها! :)

پاسخ:
سلام
من هم گذری خوشحال شدم که اومدید.
خب نامیرا رو مثل بقیه کتاب هام امانت گرفتم!
پ.ن: انشالله باز هم بار بخورید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی